Här hittar du allmän information om orderhantering, betalning, hur vi hanterar returer och reklamationer och mycket mer.
Om du har en fråga du inte hittar svar på här är du välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon. Kontaktuppgifter hittar du längst ner på denna sida.
Kundservice E-post: kundservice@ofc.nuOrder E-post: Order@ofc.nuReklamation E-post: reklamation@ofc.nuTelefon: 0250-777 999Messenger: Orsa Fiskecenter
Butik (webshopen är alltid öppen):Måndag - Fredag 9:00-18:00Lördag 10:00-15:00Söndag: STÄNGT
OrsaFiskeCenter ABBlästgatan794 34, Orsa
Org.nummer: 556670-6353Momsnummer: SE556670-635301
Ofc.nu säljer varor via internet till privatpersoner i Sverige med svenskt personnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Gör du en beställning på ofc.nu godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Du behöver vara Svensk medborgare med ett Svenskt personnummer, vi hanterar alltså inte orders till utlandet.
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse och leveransbesked uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Kontrollera gärna skräpposten för säkerhets skull. Så fort din beställning lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail, innehållandes kollinummer och spårningslänk.
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter och bilder som visas eller skrivits felaktigt på webbplatsen. Vi reserverar oss för prisjusteringar (ex. förändrade priser från våra leverantörer och valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren eller i hårdvara såsom nätverk och servrar.
Vår standardleverans till postombud är gratis för nästan alla varor, så länge du uppfyller det lägsta beställningsvärdet på 1000 kronor. Skulle din beställning vara under det beloppet tillkommer en fraktkostnad på 79kr. Uteslutet från gratis leverans är varor som är skrymmande. Tex elmotorer och pulkor, du ser alltid din totala fraktkostnad i kassan.
Ofc.nu hanterar normalt din beställning inom 15 minuter, under ordinarie öppettider, men alltid inom 1 dygn. Beställningar gjorda före 15:30 skickas alltid samma dag (OBS, gäller ej helgdagar, då skickas ditt paket nästkommande vardag).
När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till Postnord som normalt levererar din order inom 1-2 arbetsdagar (normalt 1 arbetsdag) . Vissa undantag kan göras vid högtider då postnord har mycket paket att dela ut, gör då din beställning i tid för att vara säker på att dina varor kommer fram.
Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger ovan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 62, 83-84, 86-89 samt 91-98.
Alla beställningar skickas med Postnord. Vilket fraktsätt beror på vilka varor du beställer. Vanligast är MyPack Collect, då skickas paketet till det postnord ombud som ligger närmast din adress. Du aviseras via PostNords App och via sms/email när ditt paket finns att hämta.
Innehåller din order skrymmande föremål använder vi oss av Postnord Mypack Home eller Groupage. Förslagsvis elmotorer, pulkor eller 1-delade spön. Paketet levereras då hem till dig dag eller kvällstid. Du aviseras i PostNords App och via sms/email med ett förslag på leveransdatum och tid. Det finns alltid möjlighet att anpassa din leverans. Du kan tex välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller att hämta ditt paket på ett av PostNords serviceställen.
OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 349kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.
Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Se nedan vilka betalalternativ som finns tillgängliga.
Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor.
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Om kredit inte beviljas behöver man välja ett annat betalningssätt som kortbetalning eller Klarna Direkt, alternativt kontakta Klarna.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor eller i klarnas app.
Betalning mot Klarna faktura med 30 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl ifrån klarna i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter. Klarna tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna eller när du genomför ditt köp.
Med Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos klarna.se och registrera ditt konto.
Säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.
Swish är en mobil betallösning där du kopplar ditt mobilnummer till ditt bankkonto. Är du ansluten till Swish kan även använda det som betalsätt. Välj Swish som betalsätt och följer instruktionerna och godkänn betalningen med ditt mobila bank-ID.
Vill du som företag beställa via våran hemsida skapar du ett kontot hos oss. För att skapa ett konto trycker du på “OFC Member” loggan uppe till höger på hemsidan och fyller i alla företagets uppgifter, skapa sedan kontot. Lägg sedan din beställning som vanligt och välj Faktura i kassan istället för Klarna Checkout. Vill du i framtiden lägga flera beställningar loggar du åter in på ditt konto och lägger beställningen som vanligt. Vill du att din beställning skickas direkt till ditt företag & inte till utlämningsställe rekommenderar vi att ni skriver detta i komentarsfältet i kassan innan beställningen läggs.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt och den börjar löpa från den dag du mottagit varan. Returnerade varor som köpts av oss via webshopen måste vara i obruten förpackning och i samma skick som vid leveranstillfället.
Köp din returlapp HÄRVid retur står kunden för returfrakten till oss, vi rekommenderar att du som kund skickar paketet tillbaka till oss med Postnord. Använd alltid ett sådant fraktsätt så paketet kommer direkt till oss och inte till ett ombud.
När en retur görs ska returblanketten som bifogades med i din beställning skickas med ifylld ditt namn, kontaktuppgifter, ordernumer och orsak till retur.
När vi mottagit din retur behandlas den inom 1 dygn, varan återbetalas då via klarna. Returneras hela ordern återbetalar vi hela beloppet förutom eventuell frakt som tillkommit vid beställningstillfället.
Vill du byta en vara skickar du tillbaka produkten till oss på samma sätt som vi beskriver ovan. Vi kommer sedan återbetala dig för den varan när den anländer till oss. Den vara du vill byta mot beställer du själv via hemsidan. Vi gör alltså inga byten direkt utan en ny order krävs alltid.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till ombudet du hämtar paket hos, dem ska hjälpa dig med en skadeanmälan. Kontakta oss sedan via mejl, bifoga bilder på paketet och meddela oss om eventuella varor har tappats eller skadats. Vi återkommer sedan till dig med en lösning på det eventuella varuproblemet.
Vid reklamationer måste du börja med att skicka ett mejl till oss. Du skickar det till reklamation@ofc.nu, du beskriver i mailet varför du vill reklamera och bifoga en bild på skadan, skriv även ordernumer/kundnumer. Beroende på vilken typ av vara och skada det gäller så går det att lösa på olika sätt. Vid de flesta fall är det våra leverantörer som avgör vad som går under reklamation därför måste vi i många fall få kontakt med dem först innan vi godkänner reklamationen. Hanteringstiden för reklamationer kan variera ifrån ett par dagar upp till någon månad, men vi försöker självklart lösa det så fort som möjligt.
Personalen på Orsa Fiskecenter är alla fiskare med olika fiskeintressen. Detta gör att personalen har kunskap och erfarenhet nära till hands när vi besvarar dina frågor. Vi vill ha nöjda kunder och kan man som kund få rekommendationer baserat på erfarenhet så vet vi att det blir lyckade fisketurer. Vår personal pratar gärna fiske, så kontakta oss gärna.
I butiken har vi byggt "The Tank", en stor pool där vi har möjlighet att testa alla beten för att se hur de för sig, om de fungerar som de ska och samtidigt för att du som kund ska ha möjlighet att testa när du besöker butiken. Utöver beten så testar vi även de produkter vi saluför och är väldigt lyhörda för hur våra kunder upplever våra produkter. Vi vill erbjuda produkter som håller vad de lovar.
Vårt mål är alltid att du som kund ska vara nöjd. Detta gäller leveranshastighet, produkt och bemötande. Vi arbetar varje dag med att förbättra våra processer och vår butik med detta målet och vi är lyhörda om du som kund har synpunkter bra eller kritiska.
Orsa Fiskecenter har sin butik och lager i natursköna Orsa i Dalarna. Butiken öppnades 2006 i liten skala och webbshopen lanserades 2009 och har sedan dess växt stadigt både lokalt och nationellt. I maj 2019 flyttades butiken till nya stora lokaler och under 2020 byggs det ut ytterligare. Butiken är värd att besökas, det lovar vi.