Kontakta oss gärna! 0250-777 999 | KUNDSERVICE | OM OFC
Fraktfri gräns 500 kr - Snabb leverans!
Kundvagn
(0) 0 kr
0

Kundservice

Här kan du hitta frågor och svar, köpvillkor och hur vi hanterar returer och reklamationer. Om du har en fråga du inte hittar svar på är du välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon.

Frakt & köpvillkor

Frakt

Fraktens belopp står när du lägger produkten/er i varukorgen. Extra frakt tillkommer vid beställning via telefon.

Leveranstid

Finns det du beställt i lager så har vi som målsättning att skicka det samma dag som ordern kom och oftast har du paketet inom 1-5 arbetsdagar (Ska det utomlands tar det nån dag längre och kan även ta nån dag längre under sommartiderna då det är högtryck i butiken). Dem mesta paketen skickas via DHL Service Point vilket innebär att det kommer till ditt närmaste DHL-ombud och du får en avisering när det finns att hämta ut. Större paket skickas via DHL Paket eller DHL Home Delivery vilket innebär DHL kommer kontakta er angående tid och att det kommer direkt till din dörr eller till närmaste terminal. Mindre saker skickas oftast med brev. Större paket/stycken kan vi tyvärr ej skicka utomlands eller med postförskott (t.e.x frontmonterade elmotorer, större pulkor, kajaker, båtar m.m).

Köpvillkor

För att få handla på Orsa Fiskecenters webshop behöver du vara 18 år eller ha målsmans tillåtelse. Genom att du skickar iväg din order så har du godkänt köpet och våra köpvillkor.

Kortbetalning

Vi använder oss av DIBS internet och 3D Secure som är den standard som Visa/Mastercard gemensamt tagit fram och som är det säkraste betalningssättet över nätet idag. Vid kontokortsbetalning reserveras pengarna direkt vid orderläggning och dras från kontot vid leveranstillfället.

Faktura

Om du väljer betalning mot faktura kan en kreditprövning komma att göras. Fakturan aktiveras och skickas via e-post när kund har mottagit paketet. Förfallotid på faktura är 14 dagar.

Delbetalning

Vid delbetalning med Klarna konto så kan du själv välja hur mycket du vill betala varje månad. En kreditprövning kommer att göras av Klarna.

Fel i publicering

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter och bilder som visas eller skrivits felaktigt på webbplatsen. Vi reserverar oss för prisjusteringar (ex. förändrade priser från våra leverantörer och valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren eller i hårdvara såsom nätverk och servrar.

Kontakta oss

Kontakt

E-post: kundservice@ofc.nu
Telefon: 0250-777 999

Öppettider

Butik (webshopen är alltid öppen):
Måndag - Fredag 9:00-18:00
Lördag 10:00-15:00
Söndag: 10:00-14:00

Adress och företagsuppgifter

OrsaFiskeCenter AB
Blästgatan
794 34, Orsa

Org.nummer: 556670-6353
Momsnummer: SE556670-635301

Returer & ångerrätt

Vi tillämpar 14 dagars bytesrätt. Returnerade varor som köpts av oss via webshopen måste vara i obruten förpackning och i samma skick som vid leveranstillfället.

Vid byten står kunden för returfrakten till oss, vi står för frakten av den nya varan (gäller ej hempaket, dvs paket över 20kg eller över 150cm).

Kontakta alltid oss innan returen görs och med returen ska det vara ett papper med där det står vad du vill göra med produkten, ditt namn, adress, ordernummer och kundnummer.

Paket ni skickar tillbaka ska skickas direkt till oss (EJ till ombud).

Är det så att VI skickar fel grejer så kontaktar ni oss via mail eller via telefon så löser vi det på snabbast möjliga sätt.

Ej uthämtat paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna

Skadat paket vid leverans

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Reklamationer

Vid reklamationer måste du börja med att skicka ett mail till kundservice@ofc.nu. Beskriv i mailet varför du vill reklamera och bifoga en bild på skadan, skriv även ordernummer/kundnummer. Beroende på vilken typ av vara och skada det gäller så går det att lösa på olika sätt. Vid de flesta fall är det våra leverantörer som avgör vad som går under reklamation därför måste vi i många fall få kontakt med dem först innan vi godkänner reklamationen. Hanteringstiden för reklamationer ligger mellan 1-4 veckor men vi försöker självklart lösa det så fort som möjligt.





Personalen på Orsa Fiskecenter är alla fiskare med olika fiskeintressen. Detta gör att personalen har kunskap och erfarenhet nära till hands när vi besvarar dina frågor. Vi vill ha nöjda kunder och kan man som kund få rekommendationer baserat på erfarenhet så vet vi att det blir lyckade fisketurer. Vår personal pratar gärna fiske, så kontakta oss gärna.

I butiken har vi byggt "The Tank", en stor pool där vi har möjlighet att testa alla beten för att se hur de för sig, om de fungerar som de ska och samtidigt för att du som kund ska ha möjlighet att testa när du besöker butiken. Utöver beten så testar vi även de produkter vi saluför och är väldigt lyhörda för hur våra kunder upplever våra produkter. Vi vill erbjuda produkter som håller vad de lovar.

Vårt mål är alltid att du som kund ska vara nöjd. Detta gäller leveranshastighet, produkt och bemötande. Vi arbetar varje dag med att förbättra våra processer och vår butik med detta målet och vi är lyhörda om du som kund har synpunkter bra eller kritiska.

Orsa Fiskecenter har sin butik och lager i natursköna Orsa i Dalarna. Butiken öppnades 2006 i liten skala och webbshopen lanserades 2009 och har sedan dess växt stadigt både lokalt och nationellt. I maj 2019 flyttades butiken till nya stora lokaler och under 2020 byggs det ut ytterligare. Butiken är värd att besökas, det lovar vi.




×